Film vizyona girsin sonra görüşeceğiz

ÖZCAN Deniz’in, ilk sinema filmi “Ya Sonra”nın fragmanı ve afişine ismini “yazan ve yöneten” olarak yazdırması, senarist Murat Gürvardar’ın tepkisine neden oldu.


 Filmin senaryosunu Deniz’in anlattığı bir öyküden yola çıkarak kendisinin yazdığını öne süren Gürvardar, avukatı kanalıyla ünlü şarkıcıya ihtarname gönderdi. Deniz ise Gürvardar’ın ismini fragman ve afişte kullanacağını, ancak film vizyona girdikten sonra ona dava açacağını söyledi: “Ya Sonra’nın fikri, özgün hikayesi bana ait. Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de fikir sahipleri bir senaryo grubu tutarlar ve senaryoyu yazdırırlar. Murat da benim senaryo grubumun içindeydi. Senarist değildi. Daha önce film için yazdığımız senaryoları ve dokümanları ona verdik, bunları toparladı, o kadar. Bu arada Senaristler Derneği’ne gidip, senaryoyu üzerine kaydettirmiş. Bundan haberimiz yoktu. ‘Bu senaryo benim’ diyerek ihbar çekmesi beni çıldırttı. Hemen avukatlarımı aradım, dava açılmasını istedim. Ama dava açılırsa mahkeme uzun süreceği için filmin vizyona girmesi durdurulurmuş. Şimdi onun adını mecburen afişe ve fragmana yazacağım. Ama film vizyona girsin, her şey bitsin, bunun hesabını yargı önünde ağır bir şekilde verecek.”

Hiç yorum yok: